Bádminton: regulamento, técnica e táctica

Empezaremos falando sobre a normativa principal do báminton. Este deporte ten distintas categorías en función das persoas que xoguen nel, as categorías son: individual masculino e femenino, dobres masculino e femenino e dobres mixto.

Agora veremos un esquema dun campo de bádminton normativo:


Podemos ver as medidas do campo na imaxe. A lonxitude do campo é sempre a mesma independentemente da categoría, que é 13,40 m, non obstante o ancho é diferente dependendo se o partido é individual o dobre, xa que para a a primeira o ancho é de 5,18 m, mentres que se é dobre o ancho é de 6,10 m. O campo está dividido en dous por unha red, que mide 1,55 m de alto.

O material que se usa neste deporte son dous, as raquetas e o volante:

-Raqueta:


A normativa dí que a raqueta non pode pasar os 680 mm de longo e os 230 mm de ancho. A raqueta se agarra polo mango e tense que dar ao volante co cordaxe, o cal ten un patrón de cordas cruzadas, que non podrán ter máis de 35 mm de ancho.

-Volante:


O volante está composto por 16 plumas naturais (aínda que pódanse substituir por material síntetico que simulen as plumas)  fijadas a unha base de corcho. 
Para probar o volante, un xogador deberá realizar un golpeo de man baixa en dirección ascendente e paralelo ás líneas laterais, que faga contacto co volante por riba da línea de fondo, quedando a non menos de 530 mm e a non máis de 990 mm da línea de fondo oposta.

Un partido normal de bádminton será a tres xogos de 20 puntos cada un, que no caso de empate, ganará o primer equipo que obtenga unha diferenza de 2 puntos, se o partido xega a estar 29-29 o equipo que obtenga o número 30 ganará o xogo.

Os puntos conséguense cando se da ao volante e toca o campo do equipo rival, o cando o equipo contrario fai unha falta.
Cando o partido comenza e xa se sabe que equipo vai facer o saque grazas a un sorteo previo, o primeiro saque deberá ser no lado dereito do campo. Logo, todos os números pares de puntos se sacará no lado dereito, e os impares no lado ezquerdo. Se se xoga en dobres sacará sempre o mesmo xogador hasta que lle anoten punto, logo pasará a sacar o equipo rival e viceversa. Despois de marcar punto cando o equipo rival tivera o saque, pasará a sacar o membro do equipo que non sacou anteriormente.

Os saques que se poden facer son dous: corto e longo. Os dous poden facerse tanto normal como de revés, aínda que normalmente o corto se fai de revés e o largo de dereita. Ao sacar, o xogador debe colocarse detrás da línea de saque, e pegado á do medio. As normas principais do saque son que o volante ten que caer por diante da línea de saque, e por detrás da línea de fondo do campo rival. Ademáis o saque ten que ser en diagonal, tendo o volante que caer na mitad do xogador ao que se lle ten que sacar (por exemplo, se saca o xogador dereito dun campo, o volante ten que recibilo o xogador dereito do outro equipo).
(saque de dereita)
(saque de revés)

As traxectorias dos saques son:

- Saque corto: O volante ten que ir pegado á rede e caer xusto por diante da línea de saque rival.

- Saque longo: O volante ten que ir alto e ao fondo do campo, caendo xusto antes da línea do fondo do      outro equipo.



Agora falaremos do xogo despois do saque, onde veremos a colocación dos xogadores no campo, os tipos de tiros que hai e por último veremos algo de táctica no xogo.

A posición correcta no bádminton é estar coas pernas flexionadas e as manos abertas coa raqueta en alto, isto se fai así para poder ter unha maior velocidade á hora de recibir os tiros do equipo rival.

Agora veremos os golpes ao volante que existe no bádminton, así como a súa execución:

- Lob: é un golpe defensivo, no que a raqueta fai unha traxectoria de baixo a arriba cando o volante chega á parte baixa do corpo. Ao ser un golpe defensivo, a traxectoria debe ser moi alta e ao fondo, o volante debido a súa forma deberá caer en picado cando chegue ao fondo do campo.
- Clear: Este golpe é outro golpe defensivo, pero ser realizarará cando o volante venga máis alto, fancendo un movemento co brazo en alto de atrás para diante. O golpe ten que ser como o anterior, alto e ao fondo, caendo o volante ao chegar ao final do campo rival.


- Smash: É o golpe ofensivo máis típico, éste ten unha traxectoria descendente en picada e o golpe ten que ser moi forte.


- Drive: É outro golpe ofensivo, así que ten que ser dado moi forte, pero a diferencia do smash, a traxectoria deste golpe vai ser casi recta, intentando que o volante vaia casi recto, cun pouco de inclinación para baixo, e moi rápido ao outro campo.


- Dejada: Éste é o último tipo de golpe que vamos ver, e consiste en facer ver que se vai a tirar un dos anteriores tipos de golpe, pero disminuir a forza e facer que o volante caiga pegado á rede. Hay dous maneras de realizar este golpe, xa que pode ser baixo, cando se fai para parecer un lob, ou alto, ando se fai para parecer un clear.


O último tema a tratar neste artículo é a táctica:

Antes de nada temos que saber que o bádminton é un deporte de defensa e ataque simultáneo, e todo o partido se orientará en base a iso, todos os golpes serán ofensivos ou defensivos, xa que os intermedios son moi fáciles de devolver e perder o punto. E tácticamente o que o xogador busca e poder atacar máis que defender, xa que ao atacar podes marcar punto, mentres que se só defendes só che poden marcar a ti.

Comezaremos cos principios básicos del báminton, que son 5:

- Tirar ás esquinas: Sempre se intentará mandar o volante ás esquinas, xa que a posición inicial no campo de bádminton é colocarse no centro, ao mandar o volante lonxe obrigaremos a desprazarse ao rival para que poda devolvelo.

- Tirar o máis lonxe o oponente: como dixen no punto anterior, a colocación no bádminton ten que ser no centro, pero se o rival non o fai e está desprazado, hai que buscar o punto máis lonxe do campo del para tirar o volante.

- Buscar o lado débil: Os xogadores son zurdos ou destros, isto xa o percibimos pola man coa que agarra a raqueta, entón haberá que intentar mandar o volante a seu lado malo.

- Jugar coas traxectorias e velocidades: Con isto nos referimos a non manter sempre o mesmo rítmo de xogo e xogar coa velocidad e traxectoria do volante para desconcentrar ao rival, xa que se sempre se xoga ao mesmo rítmo, se perde o factor sorpresa.

- Non abrir ángulos: Cando estamos xogando temos que intentar que o contrario non teña un ataque fácil, así que temos que intentar que sempre xogue de manera defensiva sen deixarle un ataque claro e fácil de ramatar.

Agora veremos os obxectivos tácticos xerales: 

- Someter ao contrario a presión e xerar ocos onde se poda terminar o punto en otra zona: isto consiste en facer variacións de traxectoria co volante e tiralo ás esquinas e lonxe do rival, que ten que estar colocado no punto medio, pero se se ten que marchar para defender a outro punto do campo, este xerará un oco, o cal se ten que aproveitar para facer punto mandado o volante ahí.

- Condicionar a devolución do contrario: No partido temos que xogar coas traxectorias e golpes para obrigar ao rival que efectúe golpes defensivos, o que condiciona ao outro é o que ten a ventaxa, xa que poderá anticipar o que o outro fará.

- Facer que o rival xogue en zonas defensivas: Temos que intentar que o rival non poda atacar, obrigando a que faga golpes defensivos, os cales non son perigosos de podan marcar punto.

- Ganar a iniciativa-anticipación: isto relaciónase cos puntos anteriores, xa que no partido temos que ser nos o que leve o control, obrigando ao rival a defender, a desprazarse e básicamente tendo el control no campo, así se poderá anticipar os golpes do contrario e o que teña esa anticipación ten moita ventaxa.

Bibliografía: https://badmintoncalvia.com/la-t%C3%A1ctica-en-el-b%C3%A1dminton







































No hay comentarios:

Publicar un comentario

Motivación y autoconfianza

Resumen La autoconfianza es la valoración que hace una persona de si misma en respecto a sus habilidades y el como cree que se puede desarro...